Kea Company

Wachstum ermöglichen und Wachstum beschleunigen - der Markt für High-Tech und Telekom Provider entwickelt sich rasant weiter, und bietet auch neuen Unternehmen die Chance auf Erfolge im Markt. Gerade für mittelständische Technologieunternehmen und Start-up Firmen ist aber das etablieren einer erfolgreichen Marke und einer (internationalen) Markenbekanntheit eine große Herausforderung.

Entsprechend wichtig ist es daher, die vorhandenen Ressourcen optimal einzusetzen. Das 'Influencer Marketing' hat in diesem Kontext eine besondere Bedeutung: Potentielle Kunden nutzen in der Regel eine Vielzahl von Informationsquellen, bevor sie eine Kaufentscheidung treffen. Für den Vertriebs- und damit den Unternehmenserfolg ist es daher unablässig, dass Technologieanbieter dafür Sorge tragen, dass die relevanten 'Beeinflusser' der Kaufentscheidung aktuell, umfassend und kontinuierlich informiert sind.

Kea Company berät und unterstützt Technologieunternehmen bei der strategischen Unternehmensplanung, der Konzeption und Durchführung von 'Influencer Marketing' Aktivitäten sowie der Optimierung von Marketing und Vertrieb. Durch die Spezialisierung und die langjährigen Erfahrungen unserer Consultants profitieren Sie als unser Kunde von dem vorhanden Branchen-Know-How.

International Leadership

Sven is is part of the international Kea Management Team and Managing Director of Kea Company GmbH. His day to day activities include, but are not limited to, overseeing the Kea Company service delivery.

 

Prior to taking full-time control at Kea Company Sven managed a value added reseller chain, was responsible for Gartner's vendor clients at the European headquarters and was a senior manager at azeti Networks AG. Having worked with many start-ups and vendors, both in his time at Gartner and as an executive, he has accumulated a broad knowledge of the IT-industry. This not only covers the various areas of the IT-market  (software, hardware, services and consulting), but also provides a "multi-angle view" of the IT-business from a channel, vendor, analyst and consulting perspective. Sven has more than 20 years experience in sales, marketing and general management. 


Sven received a Master of Science degree in Business Management and Marketing from Westfälische Wilhelms-University Münster.

 


Duncan is responsible for overseeing the Kea Company Influencer Relations Practice. Duncan is part of the Kea Management Team.


Prior to his career in influencer relations, Duncan was a consultant and analyst with Ovum, Europe's largest technology analyst house. In 2000 he successfully founded and directed the international analyst relations business of what is now Ketchum Pleon until joining the board of Lighthouse AR in 2002, leading the firm's analyst relations and investor relations services. He played a central role in founding the Institute for Industry Analyst Relations in 2007, and was a member of its founding board.


He has consulted to executives and relationship managers within over 80 companies including Avaya, BT, Cisco, Ericsson, France Telecom, Fujitsu, Hewlett-Packard, Hitachi, IBM, Siemens, Tata and T-Systems.


Duncan's analytical approach, long 'hands-on' technology experience, international experience and relentless curiosity make him a trusted advisor on how corporations can develop brand equity and profitability.

 


The people at Kea Company are the key to our success - meet the other team members.

The Kea

(/ˈkiː.ə/; Māori: [kɛ.a]; Nestor notabilis) is a large species of parrot (superfamily Strigopoidea).
Keas are known for their intelligence and curiosity, both vital to their survival in a harsh mountain environment. Kea can solve logical puzzles, such as pushing and pulling things in a certain order to get to food, and will work together to achieve a certain objective.

 

 

Historie

2003: Gründung des Unternehmens in Amsterdam, Niederlande

2010: Umbenennung in Kea Company

2012: Übernahme der Daruma Concept zur Markterschließung der DACH-Region

2013: Übernahme von Lighthouse Analyst Relations Markteineintritt nach England  und in die USA

2013: Führender Analyst Relations Anbieter nach Kunden und globaler Präsenz

2013: Etablierung des ersten globalen Analyst Relations Events: Analyst Relations Forum in London

2014: Übernahme von  SageCircle mit dem Ziel des Ausbaus der US Präsenz

2015: Intensivierung der internationalen Expansion mit Kunden in über 15 Ländern

2016: Das Kea Company Team wächst weiter: 5 neue Mitarbeiter im Client Service und Analyst Relations Consulting starten in Q1/2016

2017 Übernahme von Active Influence zur Verstärkung der Präsenz in GB und Zugriff auf die Active Influence IP im Bereich Analyst Relations.

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